Zobacz cały wątek

Cytat: Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email:

Data: Wto 12 Lut, 2008 23:47
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 3697

 

Zobacz cały wątek

"Diesel" Naprawa Pomp Bogdan Kuźmicz
80-385 Gdańsk, ul. "Bora" Komorowskiego 1 a
tel. 058 552 42 45, fax 058 552 42 45

oprucz naprawy pomp robią inne dieslowskie bajery :> regulacje, rozrzą itp itd

CAR - LACK, materiały lakiernicze
Gdańsk, Ul. Kartuska 22/24
tel. 058 302 17 27
Pruszcz Gdański, Ul. grunwaldzka 105
tel 058 692 04 41

nie wiem jak ten w Pruszczu ale zakład na kartuskiej totalna porażka!!! przestrzegam nie kupujcie tam!
pojechałem dorobić lakier, mówię im ze lakier ma 15 lat i trzeba ręcznie dosztukować, to leszcze zapodali oryginalną bazę do puszki bez korygowania koloru!!! Szkoda gadać!
Data: Sro Cze 07, 2006 10:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 1941

Zobacz cały wątek

Cytat: diesli Astra II o mocy 100 KM

Cytat: i nie psuło się.

Cytat: silnik ISUZU 1,7 i to leniwe autko przy mijaniu (80 KM)

Cytat: W niecie piszą, że jakieś pompy się psują w tych silnikach i naprawa kosztuje 2,5 -3,5 tys. zł.

Tutaj lekcję odrobiłeś ale żeby nie było miło do końca każdy nowoczesny diesel jest naszpikowany elektroniką a zwłaszcza pompy wtryskowe i właściwie nie ma znaczenia czy to jest 1,7 czy 2,0 tak samo się psują. Co do kosztów naprawy pomp to prawda Możesz spokojnie poszperać na forum poprzez wyszukiwarkę znajdziesz na pewno odpowiedzi na nurtujące Cię pytania Pozdrawiam
Data: Czw Sty 31, 2008 21:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 2608

Zobacz cały wątek

Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email:
Data: 12-02-2008, 21:01
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 445

Zobacz cały wątek

Cytat: czy pompa po naprawie została ponownie skalibrowana i zaprogramowana na stanowisku diagnostycznym?



Doskonałe pytanie - otóż nie. Cała jej naprawa ograniczyła się do wymiany części mechanicznych

Kurcze, w jakimś numerze Autospeca czytałem artykuł o stanowisku do testowania-kalibracji pomp wtryskowych - i tam było napisane, że trzeba kalibrować...
Może zadzwoń do Mabi i podpytaj (byle byś nie trafił na emerytowanego Jankesa opisy moje i sowy)
- jak dłubanie przy turbo nie pomoże...
Data: 14 Lip 2006 | 7:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 239
Wyświetleń 27180

Zobacz cały wątek

Zobacz jeszcze 2 rzeczy:
1. Czy nie jest zapchany przeówd na odcinku od baku do filtra, może przedmuchaj pompką do baku. Sprawdź filterek paliwa w baku - przeważnie jest siatka metalowa o bardzo drobncyh oczkach, może się zapchać jak jest syf w paliwie. (miałem problem niedawno z agregatem prądotwórczym: na dnie zbiornika było sitko z drucików stalowych, objaw, dusił się i dławił. Patrząc do baku było czysto, ale jak wyjąłem sitko, to było zalepione jakby galaretą. Po oczyszczeniu jak ręką odjął).
2. Uszkodzenie pompy zasilającej w pompie wtryskowej - tylko serwis pomp.

A odnośnie zaworu zwrotnego: na logikę - pompa wtryskowa jest wyżej niż bak, jakby go nie było, to zawsze będzie paliwo ściekać do baku. Może jest w samym baku?

Najpierw wyeliminuj usterkę układu zasilania pompy - to będzie dużo tańsze niż naprawa pompy.

Powodzenia w szukaniu....
Data: 23 Lut 2007 | 21:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 30
Wyświetleń 3910

Zobacz cały wątek

Cytat: I potem się dziwimy że silniczek po zatankowaniu osłabł, albo że wogóle zaniemógł. Co za kraj .

Kiedyś widziałem ... przerdzewiały zbiornik. Był w nim przechowywany olej napędowy



tego typu zjawiska (przerdzewiale zbiorniki i inne czesci stykajace sie z paliwem) maja miejsce gdy "olej napedowy" zostal wytworzony poprzez odbarwienie opalu ale proces "dekoloryzacji" nie byl przeprowadzony zbyt sumiennie tzn niezbyt dokladnie przeprowadzono neutralizacje kwasu siarkowego wapnem - paliwko ma odczyn kwasny no to nie ma sie co dzwic ze potem dziury wypala .... a zbiornik to jedna z tanszych czesci
Poniewaz serwisy przysylaja nam do badan paliwo z uszkodzonych samochodow to przy okazji mam watpliwa przyjemnosc ogladania przezartych wtryskiwaczy czy pomp - np. z Mondeo TDCI (nowki) po 100 km (naprawa oczywiscie na wlasny koszt)
Data: 14-06-2004, 07:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 175
Wyświetleń 64930

Zobacz cały wątek

Cytat: fakt 7tys zl sporo kaski.. gdy jednak padnie pompa prawie tyle trzeba dac za naprawe w benzynie ten problem nie wystepuje...


Nie zapominajmy, że benzyniaki również mają swoje bolączki. Choćby weźmy przypadłość FS'a (pierścienie), przepływkę czy problemy z kablami WN, wolne obroty (silnik krokowy itp.).
PS. czytałem na forum TDI Polska (poszperałem na raty "trochę"), że wbrew pozorom naprawy pomp bosh'a wcale też nie są tanie - "rutynowa" naprawa taka jak w mabi to koszt ok 3-4kpln.
Data: 25 Lis 2006 | 16:24
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 43
Wyświetleń 4367

Zobacz cały wątek

Mam podobnie w B4, widać prawie wszystkie tak mają, mam nastawnik indukcyjny (przepływka Pierburg), a szarpie po lekkim gazie.
Jeszcze tego nie robiłem, ale odpięcie złącza szybkościomierza ze skrzyni usuwa szarpanie. Nie jest to metoda naprawy, a tylko oszukania ECU. Tak możesz sprawdzić, czy to rzeczywiście nastawnik. A naprawa, no cóż, bez usunięcia opiłków metalu z nastawnika szarpanie nie zniknie. Można też zmienić sam nastawnik, a najlepiej od razu pompę - najmniej roboty. Wymiana nastawnika to już "wyższa szkoła" ...
Data: 19-08-2005, 13:29
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 1240

Zobacz cały wątek

Panowie rozmawialem z mechanikiem od pomp, myslicie ze warto dac madzie dzies indziej niz do mabi? :O
boje sie kosztow bo mnie na to nie stac, skoro diagnostyka pompy i ewentualna naprawa moze siegac kilku tysiecy
A tak wogole to co do pompy, to ona jest sterowana elektrycznie u mnie? bo nie wiem jaki to rodzaj
bo pewien mechanik powiedzial ze naprawa i diagnostyka kosztowalaby mnie 450zl, ale nie wiem jak u niego z kwalifikacjami, a mowi ze ma komputer do mojej madzi, czy to mozliwe.
Rany!! ja zglupialem juz do konca, 10litrow na setke, mulowatosc silnika i koszty szacowane nawet na kilka tysiecy zlotych. To dla mnie kleska
Data: 11 Maj 2007 | 9:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 69
Wyświetleń 8014
"Diesel" Naprawa Pomp Bogdan Kuźmicz
80-385 Gdańsk, ul. "Bora" Komorowskiego 1 a
tel. 058 552 42 45, fax 058 552 42 45

oprucz naprawy pomp robią inne dieslowskie bajery :> regulacje, rozrzą itp itd

CAR - LACK, materiały lakiernicze
Gdańsk, Ul. Kartuska 22/24
tel. 058 302 17 27
Pruszcz Gdański, Ul. grunwaldzka 105
tel 058 692 04 41

nie wiem jak ten w Pruszczu ale zakład na kartuskiej totalna porażka!!! przestrzegam nie kupujcie tam!
pojechałem dorobić lakier, mówię im ze lakier ma 15 lat i trzeba ręcznie dosztukować, to leszcze zapodali oryginalną bazę do puszki bez korygowania koloru!!! Szkoda gadać!

Zobacz cały wątek

Koszt naprawy...w sumie to nieznany
używana od 500 zł do 1300 zł nawet - można się przejechać... dosłownie
regenerowana ok 1800 zł - gwarancja na rok
nowa 2000-2500 zł - gwarancja na 100 tys (chyba)

póki co to się miotam

[

w mojej poszły jakieś sprężynki, oby tylko, naprawa zamknie się w 500 zł ( OBY )

jest dużo różnych pomp do vw i co dziwne do TDI 90 KM są chyba najdroższe
już nie wspomnę o lekkim młynie z numerami pomp (części) bo nie wiem np. czy można dać pompę o innych numerach ???
Data: Pon Maj 19, 2008 21:37
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 1144

Zobacz cały wątek

polecam Autoryzowaną Stacje BOSCH DIESEL CENTRUM, z fachową obsługą, która ma profesjonalne podejście do klienta, solidnie wykonuje swoją prace, jakość świadczonych przez nich usług jest bardzo wysoka,

Autoryzowana Stacja BOSCH DIESEL CENTRUM
Wierzchowiska Drugie 105
21-050 Piaski, woj. Lubelskie
Tel. 601 29 8282 / (0-81) 58-10-781
Email:

Naprawa/Regeneracja pomp wtryskowych VP44
Cena naprawy 2000 zł brutto
Kaucja za starą pompę 800 zł
W przypadku naprawy pompy w firmie montaż de-montaż 250 zł
Czynne od pon. do pt. od 8:00 do 17:00
Pompa posiada 12- miesięczną gwarancje.
Data: Czw 12 Lip 2007, 11:55
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 2174

Zobacz cały wątek

Autoryzowana Stacja BOSCH DIESEL CENTRUM
Wierzchowiska Drugie 105
21-050 Piaski, woj. Lubelskie
Tel. 601 29 8282 / (0-81) 58-10-781
Email:

Naprawa/Regeneracja pomp wtryskowych VP44
Cena naprawy 2000 zł brutto
Kaucja za starą pompę 800 zł
W przypadku naprawy pompy w firmie montaż de-montaż 250 zł
Czynne od pon. do pt. od 8:00 do 17:00
Pompa posiada 12- miesięczną gwarancje

Bardzo dobry serwis z fachową obsługą, która ma profesjonalne podejście do klienta, solidnie wykonuje swoją prace, jakość świadczonych przez nich usług jest bardzo wysoka, polecam
Data: Czw Lip 12, 2007 11:41
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 7196

Zobacz cały wątek

Cytat: forumowicz Adamm - zajmuje sie pompami - jest z Rembertowa



Wiem - grzebaliśmy przy moim klekocie w zeszłym tygodniu. Mam silnik AAZ ze sterowaniem mechanicznym i po wyjęciu i włożeniu pompy ciężko by było wszystko wyregulować.

Słyszeliście może o takich warsztatach:

Auto-Rama- Serwis - Volkswagen Group
03-514 Warszawa, Piotra Skargi 62 - woj. mazowieckie

oraz

"Diesel" Naprawa Pomp Wtryskowych
02-651 Warszawa, Garażowa 4 - woj. mazowieckie

Ciekaw jestem czy ktoś sie z nimi "zetknął"
Data: Pią Mar 30, 2007 08:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 352

Zobacz cały wątek

ul. Centralna 43 ( okolice Arturówka )
91-502 Łódź

tel: +48 42 659 71 25

To na tyle dzisiaj jutro dam Ci na priwa lub GG jakieś inne namiary bo kolega coś miał jak jeszcze bo też ma diesla .

Swojego czasu był dobry mechanik od pomp na Glinianej okolice Włókniarzy i Limanowskiego (tam jest auto naprawa ) może jeszcze jest jak chcesz i masz czas to można podjechac i popytac to było na początku Glinianej po prawej stronie wjazd obok stacji benzynowej ( kiedyś ESSO teraz nie pomietam ) Pozdrawiam !!
Data: Sro Paź 18, 2006 19:00
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 238

Zobacz cały wątek

jak tak czytam wszystkie posty o silnikach 2.0 w dieslu to też mam coraz większe obawy przed kupnem takiego auta. jeśli chodzi o pompy to porażka. czy w silnikach 1.7 dti też są tak samo awaryjne pompy?. bo jeśli mam płacić tak słono za naprawę takie pieniądze to zastanawiam się nad kupnem słabszego autka co wy na to?. to pytanie kieruję do Ciebie Brzoza, z tego co wyczytałem jesteś składnicą wiedzy na temat silników w oplach!!!!!! jeśli nie silnik 1.7 dti to może jakaś benzynka? chociaż mam wielką chęć na mocnego diesla!

mam jeszcze jedno pytanie. skoro naprawa pomp jest taka droga to czy tak samo kosztuje naprawa koła zamachowego? czy w tych silnikach też jest koło dwu masowe? dajcie znać. pozdro.
Data: Sro Wrz 10, 2008 20:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 319
Wyświetleń 72724

Zobacz cały wątek

Polecam solidną Autoryzowaną Stacje BOSCH DIESEL CENTRUM, z fachową obsługą, która ma profesjonalne podejście do klienta, solidnie wykonuje swoją prace, jakość świadczonych przez nich usług jest bardzo wysoka,

Autoryzowana Stacja BOSCH DIESEL CENTRUM
Wierzchowiska Drugie 105
21-050 Piaski, woj. Lubelskie
Tel. 601 29 8282 / (0-81) 58-10-781
Email:

Naprawa/Regeneracja pomp wtryskowych VP44
Cena naprawy 2000 zł brutto
Kaucja za starą pompę 800 zł
W przypadku naprawy pompy w firmie montaż de-montaż 250 zł
Czynne od pon. do pt. od 8:00 do 17:00
Pompa posiada 12- miesięczną gwarancje.
Data: Czw 12 Lip 2007, 11:46
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1667

Zobacz cały wątek

Witam!
Jestem pracownikiem powierzchni-pracuję naKWK Staszic w zakładzie przeróbki mechanicznej węgla w oddziale mechanicznym na stanowisku konserwator maszyn i urządzeń przeróbczych .Pracuję na tym stanowisku17lat
Mam ukończoną szkołę zawodową mechaniczną samochodową i różne kursy zawodowe typu naprawa pomp,kurs spawacza,oraz liceum ogólnokształcące dla dorosłych.Czy mogę,mając takie średnie wykształcenie i taki staż starać się o zatwierdzenie w Urzędzie Górniczym na sztygara zmianowego?
Przeglądałem rozporządzenie min.gosp z dnia 11 czerwca 2002 r.
w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, ale nie dopatrzyłem się mojego przypadku
pozdrawiam
Data: Wto Sty 23, 2007 7:06 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 1748

Zobacz cały wątek

Cytat: Serdecznie polecam warsztat zajmujący się tylko dieslami. Pompy( najbardziej profesjonalna regeneracja i naprawa pomp), elektronika, remonty. Bardzo duże doświadczenie, fachowość 100% i sprzęt taki że zapiera dech w piersiach.

Bosch Serwis. Naprawa i regeneracja pomp wtryskowych. Ludwik Śmietana
43-210, Kobiór, Kobiórska 77
woj. śląskie
tel. 0 32 218 86 16 - telefon/fax
poniedziałek - piątek: 8-17



taaa przereklamowani to oni są ,w regeneracji są dobrzy bo nawet dobre naprawiają a jak rachunek wystawią to ASO się chowa
ps. nie przyjmują 525 TDS E39 FACHOWCY!!!!!!
Data: Pią Lip 18, 2008 4:51 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 1396

Zobacz cały wątek

Cytat: Witam,

Mam prośbę o polecenie warsztatu specjalizującego się w pompach/wtryskach w okolicach Warszawy.

Objawy: bardzo wysokie spalanie (miasto 14-15l), problemy (coraz większe) z odpalaniem na ciepło i zimno. Mechanik zdiagnozował, że to wtrysk sterujący i pompa wtryskowa (do regulacji albo do roboty).

Co możecie polecić?

Pozdrawiam,
mihu



Witam. Nie polecam warsztatu na ul. Garażowa 4, Mokotów Warszawa!!!
Słyszałem ze w Nadarzynie jest dobry fachowiec, kiedyś rozmawiałem z nim i wydał mi się w porządku.
Podkowiński Bogdan Naprawa Pomp Wtryskowych
ul. Graniczna 4
Nadarzyn
Data: Czw Lip 31, 2008 2:49 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 678

Zobacz cały wątek

Serwis godny polecenie, fachowa i rzeczowa obsługa, profesjonalne podejscie i wykonanie, wysoka jakość usług,

Autoryzowana Stacja BOSCH DIESEL CENTRUM
Wierzchowiska Drugie 105
21-050 Piaski, woj. Lubelskie
Tel. 601 29 8282 / (0-81) 58-10-781
Email:
www:

Naprawa/Regeneracja pomp wtryskowych VP44
Cena naprawy 2000 zł brutto
Kaucja za starą pompę 800 zł
W przypadku naprawy pompy w firmie montaż de-montaż 250 zł
Czynne od pon. do pt. od 8:00 do 17:00
Pompa posiada 12- miesięczną gwarancje.
Data: Czw 12 Lip 2007, 09:34
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1188

Zobacz cały wątek

Pracowalem w bosch servisie w Wawie(naprawa pomp wtryskowych itd) i doskonale wiem co robi kiepskie paliwo z pomp wtryskowych. Nawet byscie nie uwierzyli jakie cuda mozna bylo zobaczyc(rdza w srodku, afery z klientami z serwisow róznych marek ktorym pompy stanely po jednym tankowaniu, tak moge baaaaaardzo dlugo wymieniac) i co mozna bylo sciagnac ze zbiornika paliwa. Najbardziej niebezpieczny jest odbarwiany opal albo ropa z roznymi dodatkami ktore miedzy innymi powoduja korozje(jak chcecie to moge zamiescic zdjecia ciekawych przypadkow i wtedy kazdy stwierdzi ze nie warto oszczedzac)Co do opalu to opinie sa podzielone, auto na opale(czystym i z dobrego zródla) jezdzi ale jak ma wiekszy przebieg to uklad wtryskowy nie pracuje prawidlowo(w oczach fachowca).
Pamietam kiedy jeden gosc przyjechal na reklamacje mercedesem z rzedowa szóstka hubshiber(elektroniczna rzedowa pompa wtryskowa z sterowaniem katem tloczenia) i jak sie dowiedzal ze pompa stanela przez kiepskie paliwo - zatarte sekcje, rozerwane zaworki itd(naprawa glówna za okolo 12000PLN! ! robiona jakies dwa miechy wczesniej i teraz to samo) to ganial swojego kierowce po placu z rurka do podnoszenia kabiny w rekach.
Po tym wszystkim co tam widzialem przysiaglem sobie ze gdybym mial diesla to nie zaleje ropy na innej stacji niz shell, bp, czy statoil
To tyle. Nie sa to wynurzenia teoretyczne ale wszystko z zycia wziete - decyzja nalezy do was
Data: 16 Lut 2005 | 16:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 82
Wyświetleń 5865

Zobacz cały wątek

no moze masz racje nie bede sie sprzeczal bo nie o to tu chodzi..... wiem tylko jedno te modele sa lepsze niz te co teraz wychodza nowe modele maja wieksza awaryjnosc niz te nasze nawet troche przeplacone a jesli chodzi o pompe lucasa to jesli jest tak awaryjna to czemu jest jej tak duzo w mercu byla tez inna ale spowrotem montowali lucasa bo byl moment ze byla boschga czy tam inna a jesli chodzi o remont to u mnie jest facet ktory zajmuje sie profesjonalna naprawa pomp i to nie tylko w mercu takim starym tylko tez w nowych autach.... i jedno co mipowiezial to zapamietalem do dzis i ma pewnie facet racje koszt naprawy to 400, 2000 lub 4000 tys z tym ze w pierwszym przypadku to jest niewielka robota a w ostatnim to napewno nie przy przebiegu 300 czy 400 tys tylko wiecej wiec ogladajcie jakie auta kupujecie i za ile jesli ja mam c klase za 30 tys zł a inny kupi taka sama za 20 tys zł lub mniej to cos jest nie tak i potem sie okazuje pompa leje a ma tylko 250 tys km na liczniku a ile ma cofniete???? o tym nikt nie mowi.,,,,,, jedno jest pewne jesli auto jest sprawne i ladn to nawet niemiec go za poldarmo nie odda awy uwazajci co chcecie ......mozecie kupowac z gield lub allegro za 17 tys bo i za tyle sie zdazaja ale prosze nie piszcie potem ze musicie w nich naprawiac pompe ......bo ja sie nie dziwie ze sie sypie
Data: 18 Wrzesień 2007, 18:07
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 80
Wyświetleń 3082

Zobacz cały wątek

EEEEEEEEEe - wtrące swoje "trzy grosze"

Modele silników 121 i 136 właściwie różnią się tylko osprzętem (elektroniką). Jest inny chip zawierający oprogramowanie (nie pamiętam kodów) ale jest to jedyny wyjądek denso, gdzie można dokonać normalnego wgrania nowego oprogramowania do komputera. Nowsze jednostki (szczególnie te po lifcie) mają znów specjalizowany procesor denso, którego raczej chyba jeszcze nikt nie "rozgryzł" - więc pozostają box'y, które de facto emulują niedogrzany silnik.
Najnowszy diesel 143KM (z PDF'em) jest w całości na denso (bez możliwości wymiany oprogramowania) ale za to wprowadzono troszkę zmian - umocniono panewki itp. ze względu nie tylko na większe obciążenia (nie 310 a 360Nm) ale i na gorsze właściwości smarne oleju do DPF.

Co do chipowania silników - to jeśli pobiega się po odpowiednich forach to bardzo szybko zauważy się dwie rzeczy - chipowanie oraz/i naprawa tych pomp (dochodzi jeszcze wymiana wtrysków). Bardzo częste jest również zarżnięcie silnika (tzw. "pędzel" z korbowodu) i problemy z układem przeniesienia napędu.
Dodatkowo - tłoki w TDI miały różne "właściwości" w zależności od mocy silnika, w które były wkładane. Początkowo nawet 90 i 110 były różne, potem były tłoki serii 90/110 oraz >120 ale wyższe (pompowtryski) moce miały już inne tłoki i inne twardości (zresztą nie tylko tym się różniły). Silniki VW (audi też) dzielą się także ze względu na jakość i wytrzymałość.

Aha - no i japońskie motory na błotko zawdzięczają swoją wysoką bezawaryjność również ograniczonej możliwości podnoszenia mocy
Data: 10 Sie 2007 | 14:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 63
Wyświetleń 5059

Zobacz cały wątek

Cytat: Witam wszystkich.
Mam gorącą probę jeżeli by ktoś dysponował materiałami odnośnie pomp wtryskowych Lucas-a (najlepiej CAV Rotodiesel F 18 INA 01 - escort 1.8D 95r) lub o podobnej budowie i chciał się podzielić to byłbym wdzięczny. Generalnie chodzi o schemat budowy albo coś takiego bo muszę w swojej wymienić łożyska i bardzo nie wiem od czego zacząć



Na wstępie chcę pogratulować postanowienia. Samodzielne grzebanie w pompie wtryskowej można porównać do przecinania granatu piłką do metalu. Mniej wiecej to samo ryzyko z tym tylko, że granat może nie wybuchnąć, a pompę napewno zepsujesz.
Fachowcy ,którzy zęby zjedli na tym temacie, posiadają : wiedzę, sprzet i doswiadczenie. Natomiast z twojego postu wynika, że na własnej pompie chcesz sie dopiero uczyć. Masz do tego pełne prawo. Tylko, źeby potem nie było, - wiedzieli i nic nie mówili. Dlatego ja mówię: NIE GRZEB, ODDAJ DO WARSZTATU SPECJALISTYCZNEGO. Na tym forum nie popiera się druciarstwa.

"Aparatura paliwowa silników wysokoprężnych. Poradnik Użytkownika" cz.II Naprawa
wyd. WKŁ. ISBN 83-206-0523-7. Miłej lektury.

Pozdrawiam
Data: 06-08-2004, 18:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 8039

Zobacz cały wątek

Uszkodzili mi silnik. Ponieważ nie mieli pojęcia o diagnozowaniu pomp, więc szukali przyczyny w silniku. Podczas składania silnika nie zabezpieczyli należycie popychaczy zaworów i niestety złamał sie po wypadnięciu zabezpieczenia.
Ponieważ, jak każdy inny serwis (oprócz Ecodiesla) w województwie mazowieckim, nie posiadają stołu probierczego (bardzo drogiego stanowiska do diagnozy i regulacji pomp wtryskowych VP) więc ich diagnoza opierała się na zasadzie "jak nie to... to może tamto...". Więc rozkręcali przy silniku co popadnie i szukali wiatru w polu.
A tu okazało się, że w pompie zaczął puszczać ciśnienie elektrozawór warty 800zł. Objawiało się to tak, że były duże trudności z uruchomieniem silnika. szczególnie ciepłego po ok 30 min. postoju.
Samochód naprawiany był jesienią 2006.

Pompy typu VP z własnym sterownikiem, są pompami bardzo wrażliwymi na jakość paliwa i prawdopodobnie najtrudniejszymi w naprawie ze wszystkich pomp. Jest to pierwsza pompa wtryskowa w pełni elektronicznie sterowana, dająca ciśnienie ok 1000 barów. Jest to taki konstrukcyjny potworek, ze względu na ten elektroniczny sterownik. Jego zastosowanie wiąże się z tym, że w starych konstrukcjach silników diesla sterowniki były za małe, a producentom samochodów zależało na adoptowaniu starych konstrukcji silników do coraz to wyższych norm czystości spalin.
Dlatego skuteczna naprawa i regulacja tej pompy bez specjalnego stołu probierczego wartego bodaj że coś ok 1mln PLN jest prawie nie możliwa a przynajmniej niedokładna.

Lecz wracając do problemu Erniego. Ja na twoim miejscu wpierw sprawdziłbym szczelność układu paliwowego doprowadzającego paliwo do pompy, czy nie jest zapowietrzony i czy filtr nie jest zabrudzony. Po wykluczeniu tych elementów ewentualnie sprawdziłbym pompę wtryskową.
Data: Wto Sty 08, 2008 18:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 68
Wyświetleń 14098

Zobacz cały wątek

Nie wiem, ktore najlepsiejsze ale jakies takie na necie znalazlem, takze dzwon i sie poprostu wypytaj:

INTER AUTO P.H.U.P.
35-322 RZESZÓW, ul. Załęska 33
tel. (0-17) 871-25-44

e-mail:

3 % RABATU DLA KLIENTÓW POWOŁUJĄCYCH SIĘ NA R-BIT. Sprzedaż części do samochodów zachodnich nowych i używanych (specjalizacja BMW i VOLVO), felg stalowych, oświetlenia samochodowego, komputerów samochodowych. Regeneracja turbo sprężarek, naprawa pomp do klimatytzacji w samochodach. Komis samochodowy. Skup katalizatorów.

------------------

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe s.c. REGMEX
Adres:
39-331 Chorzelów 2
woj. podkarpackie
Kontakt:
• Telefony:
- (0-17) 788 63 70
- 0 602 770 760

• E-Mail:
• WWW:

Profile działalności:
Usługi w przemyśle motoryzacyjnym
Regeneracja turbosprężarek i sprężarek powietrza

Osoby kontaktowe:
• Józef Straub - Właściciel, 0 602 770 760

------------------

"Kilian" Sp. z o.o.

Branża: Samochody - silniki, mechanika

Mielec, ul. Majowa 34, tel. 017 7731686

------------------

"Ream Poland" Sp. z o.o.

Branża: Przemysłowe urządzenia, maszyny

Lublin, ul. Abramowicka 5, tel. 081 7518142

------------------

i tu jakas lista regeneracji podzespolow:

pozdr
Data: 15 Październik 2007, 21:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 286

Zobacz cały wątek

Dzięki figurel za słowa otuchy. Przy swoim autku nie stosuję i nie bedę stosował druciarstwa. Tak sobie też pomyślałem, że naprawa, która mi zajęła dokładnie 1 godzinę, nie wymaga poza jednym kluczem i Vag-iem skomplikowanych narzędzi, jest nieopłacalna dla warsztatu. Ale daje dużą satysfakcję jazda samodzielnie naprawionym autkiem. Przy swojej naprawie starałem się niczego nie niszczyć, ani nie ciąć, na nastawniku nie ma śladu żadnej ingerencji. Niezależnie co jest przyczyną usterki, udało mi się ją z powodzeniem usunąć. Zdaję sobie sprawę, że ten pył metaliczny dalej będzie powstawał. Ale doprowadzi to do powstania opisanych objawów za ok. 100 tys km. To należy uznać za sukces. Przepraszam za niefachowe określenia, nie o to tutaj chodzi. Czy to będzie nazwane magnesem stałym (wirnikiem) nastawnika, czy tarczą skokową, nie ma znaczenia. Sam ten tekst tłumaczyłem z niemieckiego i stąd mogły powstać nieścisłości.

Różnica w poruszaniu się autkiem przed i po naprawie jest kolosalna. Zbiera się z każdych obrotów i sunie aż do końca bez zająknięcia.

Naprawa, jaką przeprowadziłem dotyczy pomp VP37, wg mnie AFN też taką posiada, więc może też coś takiego wystąpić. Mnie tez proponowano podmianę używanego nastawnika za kilka stówek. Bez obejrzenia, co w nim jest.

pozdrawiam
Data: 12-09-2005, 13:37
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 18
Wyświetleń 8373

Zobacz cały wątek

W 2.0 steruje pompa ECU silnika ale wystepuje jeszcze jakis uklad na samej pompie i ponoc to wlasnie on lubi ulec uszkodzeniu. Naprawa jego jest niemozliwa bo jest zatopiony i tylko wymiana wchodzi w gre. Dobry serwis pomp polecam.
Data: Sob Sty 26, 2008 05:26
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 337

Zobacz cały wątek

panowie uzytkownic mialem problemy z pompą wtryskowa z vectry b 2000r i odradzam wszystkim regeneracji takich pomp w servisach innych niz bosch.Osobiscie robilem ta pompę szczecinie na ul.wszystkich swietych i do dzis(minely 3 miesiace) nie moge sie doprosic karty gwarancyjnej, a sama naprawa trwala 2 miesiace. I to jest warsztat reklamujacy sie w internecie ze robia takie pompy w 48 godz( chyba w 48 dni!!)
Data: Pią Lut 22, 2008 13:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 322
Miło słyszeć że nie ma z nimi az takich problemów o jakich się czasami słyszy.
Może wiesz czy pompy Lukasa są we wszystkich C220 czy moze tylko z określonych roczników? Ile moze kosztować naprawa takiej pompy /zakładając że są właśnie takie objawy o których piszesz - niestety to chyba typowa usterka tych pomp/.

Zobacz cały wątek

Auto części VW, Audi, Opel
Siemianowice Śląskie, ul. Św. Barbary 9
tel. 765 95 75
tel. 504 366 343, 501322 528

JAP-AUTO
Układy wtryskowe i gaznikowe, komputerowa diagnostyka i naprawa, regeneracja elektrycznych pomp paliwa
Chorzów, ul. Kruszcowa 28 (boczna Stabika)
tel. 241-43-78
Data: Nie Sty 01, 2006 21:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 40
Wyświetleń 36213

Zobacz cały wątek

Serdecznie polecam warsztat zajmujący się tylko dieslami. Pompy( najbardziej profesjonalna regeneracja i naprawa pomp), elektronika, remonty. Bardzo duże doświadczenie, fachowość 100% i sprzęt taki że zapiera dech w piersiach.

Bosch Serwis. Naprawa i regeneracja pomp wtryskowych. Ludwik Śmietana
43-210, Kobiór, Kobiórska 77
woj. śląskie
tel. 0 32 218 86 16 - telefon/fax
poniedziałek - piątek: 8-17
Data: Sob Kwi 12, 2008 7:44 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 1396

Zobacz cały wątek

juz chyba wiecej bigosu nienarobie, pozatym naprawa tego sterownika u goscia od pomp to koszt 2200zl wiec wole sam go rozebrac i dac do goscia od ukladow elektronicznych wtedy ten koszt zmniejszy sie o polowe.a te czerwone zabezpieczenie nierozlacza sterownika,to dopiero przedsionek tego co trzeba jeszcze rozebrac.te zasilanie sterownika o ktorym predzej pisalem jest pod obudowa(sterownika).auto bylo podpiete pod kompa-wskazalo uszkodzona pompe
Data: 25 Sierpień 2007, 08:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 133

Zobacz cały wątek

Zakład naprwy TURBOSPRĘŻAREK

ul, Legnicka 52a
Wrocław
koło Kauflandu
Polecam

Wiesław Pachucki
Zakład Mechaniki Pojazdowej
696416506
ul, Rzeznicza8
LUBIN
Naprawy bieżące.

Pan Wanowski.
Naprawa pomp wtryskowych , diagnostyka TDI SDI i inne
Rzeszotary koło DL
768570331
Data: Pon Wrz 04, 2006 00:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 23
Wyświetleń 19533

Zobacz cały wątek

Nie wiem czy o tym mowicei, ale wiem ze tam sie tym glownie zajmuja

JAP-AUTO
Układy wtryskowe i gaznikowe, komputerowa diagnostyka i naprawa, regeneracja elektrycznych pomp paliwa
Chorzów, ul. Kruszcowa 28 (boczna Stabika)
tel. 241-43-78
Data: Nie Cze 04, 2006 10:20
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 172

Zobacz cały wątek

Ja wiem tylko, że naprawa pomp Lukas jest b. droga. Problemem jest brak części zamiennych do naprawy tych pomp, ze względu na częste zmiany konstrukcyjne ww. pomp. Problem dotyczy również C klasy (z wyjątkiem 2.5 TD). W e klasie tylko silniki 2,2 miały pompy Lukasa.
Data: 2008-03-18, 20:40
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 1342

Zobacz cały wątek

Profesjonalna naprawa oraz sprzedaż pomp hydroforowych, głębinowych, obiegowych, pomp do fekaliów, kompresorów oraz innych nietypowych.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na naszej stronie:
Data: Wto Sie 28, 2007 9:44 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 607

Zobacz cały wątek

Cytat: W siedlcach na Warszawskiej jest koleś co sie tym zajmuje, kilka tematów mi naprawiał i jakoś tam dawał rade.



chyba chodzi o tego Pana:

Chwedczuk Dariusz Naprawa Pomp
Branża: Samochody - silniki, mechanika
Siedlce, ul. Warszawska 63 a, tel. 025 6445768
Data: Pon Lis 26, 2007 1:54 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 482

Zobacz cały wątek

Ja tez miałem podobny problem z taka pompą. To są namiary na gościa, który mi to robił:

Diesel-Serwis. Naprawa pomp wtryskowych. Socha W.

tel.: 0 18 354 13 69
38-321, Moszczenica 335
Data: 27 Listopad 2008, 07:36
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 418

Zobacz cały wątek

Ostatnio miałem taki przypadek że nie przestawia kąta wtrysku ale to była bardzo krótka naprawa pnieważ podłączyłem pod zawór przestawiacza rozuszywacz i pochdził 5 minut i wszystko wrucił do norm przestawiacz zaczoł pracować normalnie .

Nie wszyskie przypadki dadzą sie tak naprawić , Nieraz trzeba pompę rozebrć i wyczyścić sam przestawiacz dlatego że to jest na dole i tam się zbiera cały brud opłki i zanieczyszczenia układu paliwowego i przestawiacz się zaciera.
Data: 24-09-2005, 18:54
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 864

Zobacz cały wątek

Witam
Wiec na początku chciałbym opisać szczegółowo cały problem:
Kupiłem samochód sprowadzony z Belgi przebieg 133tys. stan idealny bezwypadkowy.
Wymieniłem filtry i oleje (rozrzad byl wymieniony przy 100tys).
Po zatankowaniu zapaliła sie żółta kontrolka check wiec pojechałem do mechanika pod komputer i błąd dokladnie nie pamietam ale cos tam mech.odchyl. wtrysk. paliwa i mówi że coś z pompą ale co nie wie a nowa kosztuje 9000zł.
Mechanik mowi złe paliwo więc spusciłem całe paliwo i na Orl... po Verve no i bylo fajnie nie palila sie dzien i znowu sie zapaliła.
Wiec do specjalisty od pomp do jednego drugiego i kolejnego i mówią że pompa NIE mogła sie popsuć ale wymienić przepływomierz.
Tak też zrobiłem mechanik wymienił przepływomierz i skasował bledy. Odczułem zanaczący wzrost mocy lecz po pewnym czasie kontrolka raz zapaliła sie raz gasła.
Mechanik mowi ze moze brudne wtryski i trzeba wlać jakiś preparat do czyszczenia wtrysków. Dał preparat z "najwyższej" półki i żyje z nadzieją że bedzie ok, ale to tylko nadzieja. kontrolka dalej się świeci od czasu do czasu niema na nią reguł.
Po wymianie przepływomierza dostał wiecej mocy ale zacząłem zostawiać za sobą chmury czarnego dymu szczególnie przy obciążeniu i po przygazowaniu oraz znacząco wzrosło spalanie.
Myśle sobie mam już dosyć tego auta ale pojade do AUTORYZOWANEGO SERWISU NISSANA no i tu wielkie rozczarowanie. Pan powiedział poczekać 20 minut i bedzie wiadomo co i jak a tu siedzialem ponad 4 godziny i mowia "ze jest kod ktorego nie ma" podobno jakiś kod sie pali co niby nie ma go w ksiazce kodow(wydaje mi sie ze 1206) i dostali z warszawy jakas instrukcje na kilka stron co po koleji sprawdzac zeby bylo ok to pytam sie ile bedzie kosztowała naprawa a oni że to zalezy od ilosci godzin moze byc 300 zł a moze nawet 1500.
Więc prosze was forumowiczów o wszelką pomoc w zdiagnozowaniu objawów:
-Kopci
-Pali sie check engine
-Dużo spala
myśle że dokładnie opisałem sytułacje co sie dzieje z moją Primerą
Data: Pon 04 Cze, 2007 20:44
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22
Wyświetleń 1615

Zobacz cały wątek

Jeżeli w Nadarzynie jest jedna firma robiąca pompy wtryskowe to właśnie dzwoniłem do niej.

Poszukałęm chwilkę w necie i :

Numer telefonu 22 729 89 50 Naprawa Pomp Wtryskowych, Nadarzyn ul. Graniczna 4.

Troszkę podpytałem człowieka na temat naprawiania pomp DENSO w Maździe - stwierdził, że wkłada TYLKO części firmy DENSO, koszta samej diagnostyki uszkodzenia to 100 zł
Data: 21 Gru 2005 | 10:01
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 153
Wyświetleń 16711

Zobacz cały wątek

od wymiany rozrządu w moim passacie 1Z zrobiłem juz okolo 4 tys/km czyli niewiele ale jako że jestem gapa(całe szczęście) nie pomyślełem o wymianie pompy wodnej, pompa zaczęła skwierczeć na zimnym motorku niemiłosoernie, a że ja lubie mieć wszystko dopięte na ostatni guzik zakupiłem nową pompę i zostawiłem samochód u zaprzyjaźnionego mechanika. Następnego dnia śmigam ochoczo po odbiór auta, widzę stoi na placu, mysle zrobione ale hola hola, mechanior mówi że odkrył jakiegoś niezłego ZONKA, i w tym miejscu przestało być śmiesznie.
Okazało się że podczas wymiany pompy zaciekawiły go dziwne czarne "wióry" przy obudowie rozrządu, dało mu to do myślenia i odkręcił obudowe. pasek rozrządu był częściowo zsunięty z koła pompy wtryskowej, częsć zsunięta była wytarta o brzegi napinacza i obudowę, pasek był zgrzany, małe kawałki paska możne było zauważyć miedzy zębami kół, jednym słowem godziny(a moze minuty) pracy motorka były policzone.
Krutko myślac zadzwoniłem do gościa który wymieniał ten pasek kilka miesięcy temu, a że chłopak siedzi w tdikach od dawna, od razu wiedział o co chodzi. Kazał sprawdzić czy na pompie wtryskowej nie ma luzu przypadkiem, sprawdziliśmy i był bardzo niewielki luz. Po krotkich konsultacjach zdecydowaliśmy się na wzięcie samochodu na hol i zaciągnięcie tam gdzie podobno najlepiej w lublinie naprawiają pompy czyli do "wolinskiego".
Diagnoza brzmiała: wyrobione tylejki na wałku pompy wtryskowej(po zdjeciu paska okazało się że na prawdę były sporo wyrobione).
koszta:
demontaż i montaż pompy - 150zł
wymiana tulejek razem z uszczelnieniem, tulejkami i ustawieniem - 450zł
nowy pasek(tym razem bosch) - 100zł
Samochód tego samego dnia był do odbioru i co mnie zdziwiło to to że odebrałem troche inny samochód, po wyjechaniu z warsztatu samochod calkiem inaczej sie zbiera niz przed naprawa bo ostatnio strasznie odczuwalna stała sie turbo dziura i auto przyspieszało niezle w waskim zakresie obrotow, dalej słabo. Podczas odbioru samochodu zauważyłem zdjętą zaślepkę gniazda diagnostycznego czyli coś grzebali i wydaje mi sie że dopiero teraz auto jest dobrze ustawione.
Po tej przygodzie poczulem sie troche glupio ponieważ zawsze staram sie zeby w samochodzi wszystko banglalo jak trzeba, słucham, ogłądam, macam, co trzeba wymieniam, za rozrząd dałbym sobie głowę(nie nie ptaka bym nie dał) uciąć że jest ok, a tu taka niespodzianka. Oczywiście zrobiłem małe fotostory ale nie mam mozliwości wklejenie zdjęć odobiście i poprosze richiego, niebawem powinny sie ukazać.
Data: 11-06-2004, 17:09
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 20
Wyświetleń 4882

Zobacz cały wątek

Na początku września na allegro była dostępna pompa bez SPV i TCV, rozebrana na części pierwsze za 50zł. Może jeszcze jest...Ale co to zmienia? Zastanawiałem się czy w moim przypadku kupić używkę/wysłać do MABI/dać do lokalnego zakładu.
1. Kupienie używki -> allegro kompletna od 2600,- z ogłoszeń 3000. Istnieje możliwość gwarancji rozruchowej ok 1miesiąca (z samochodów o różnych przebiegach ), ale jak padnie to mam 2 zdechnięte (no i montaż/demontaż).
2. Mabi - wiele już na forum pisano na ten temat. I nie ma co dyskutować - jest to autoryzowany serws pomp DENSO (który ma zarabiać jak każdy inny, dyskusyjne ILE). Wystarczy zadzwonić i porozmawiać, aby dowiedzieć się że naprawa nie będzie tania. W większości przypadków jest wymieniany zawór SPV (1710,-), uszczelniana, czyszczona (bo zaszlamiona) i regulowana - programowana (mapa wtrysku), konieczność po wymianie zaworu SPV + dodatkowe prace w zależności od uszkodzenia (np. wymiana TCV bo podcieka, wymiana głowicy tłokorozdzielacza, bo za małe cisnienie paliwa (tak jak w moim przypadku)).Tak więc cena wyjściowa to ok. 3 tys.
3. Lokalny zakład naprawy pomp wtryskowych. Nie każdy zakład się tego podejmie (w dobrych starych zakładach nie mają pojęcia o elektronice nie posiadają odpowiednich przyrządów - stół do pomp), ale nie jest tak źle. W okolicach Lublina znalazłem 3 i wszystkie specjalizują się w pompach Bosha - bo mają stoły Bosha, co nie znaczy że pompa Denso działa inaczej. Myślę, że wiele usterek, że są w stanie naprawić. Można przypuszczać, że dokręcenie niektórych elementów, wyczyszczenie, uszczelnienie wogólne nie wymaga tegoż stołu (kolega tomekrvf proszony o wypowiedź), a i pewnych pomiarów też są w stanie dokonać. Wymiana zaworu SPV wymaga ponownego programowania pamięci pompy (nowe mapy wtrysku) i to też da się zrobić - w DMS to robią. Pytanie: czy po samej wymianie SPV samochód pojedzie - myślę, że tak, ale pewnie nie będzie rozwijał pełnej mocy, będzie większe zużycie paliwa itp. I tu jest sedno sprawy: CENA naprawy. Jeśli ktoś chce mieć elastyczność na poziomie 11 sek i spokój na dłuugo. to musi przy naprawie pamiętać, że to bedzie kosztować, a nasze bryczki zazwyczaj trochę przejechały.
Ja wydałem 300zł (a nie 3 koła) i mam inny samochód .
Wybaczcie jak Was zanudziłem
Data: 07 Paź 2008 | 21:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 279
Wyświetleń 32782

Zobacz cały wątek

prosze o kontakt do sprawdzonego warsztatu zajmujacego sie naprawa pomp wtryskowych w woj. mazowieckim.

prosze o liste najczesciej wystepujacych usterek w pompach BOSCH'a montowanych w mazdach
Data: 19 Lis 2004 | 11:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 380

Zobacz cały wątek

tak w sumie to jeszcze nic w serwisie pomp powiedzieli że naprawa kosztuje 800 bo trzeba pompę wyjąć i ustawić na stole, w innym warsztacie powiedzieli mi że to kosztuje w granicach 400 część + 100 montaż, ale znalazłem w radzyminie taką firmę która ma takie zaworki z demobilu jadę tam w przyszłym tygodniu i dowiem się co jak i za ile wtedy napiszę dokładnie
Data: 31-07-2007, 14:49
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 19
Wyświetleń 952

Zobacz cały wątek

Kontakt:
e-mail:

Adres:
naprawa pomp wtryskowych i wtryskiwaczy

Diesel Service Trzebniak
Grzegorz Trzebniak
66-200 Swiebodzin
ul. Poznanska 26
tel 0 68 3822381. 0 68 3828231
Fax: 0 68 3820812
Tel kom. 603 074 331
Data: Pią 30 Lis, 2007 18:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 3697

Zobacz cały wątek

nie wiem. ja myślałem że pomoże przeczyszczenie przepustnicy. nic nie dało. teraz mam poważny dylemat czy wyrzucić prawie 3 tys zł. na naprawe czy latem sprzedać samochód...
komputer nie wykazuje żadnych błedów a silnik nie pracuje tak jak powinien.
dowiedziałem się od naszego internauty że część Meriv dostała wadliwe pompy. jeden Kolega właśnie naprawia wóz. powie mi dokładnie o kosztach i o tym czy pomogło, także Kolego wstrzymaj się. wymień ten filtr, może akurat.
pozdrawiam!

dodam że nie jestem w 100% pewien że to jest to. takie informacje dostałem od kolegi z forum.

dostałem dzisiaj nową wiadomość...
Fumigator napisał:
Dzisiaj odebrałem merive z serwisu. Uszkodzony zawór regulacji ciśnienia
w pompie wysokociśnieniowej.Obroty falują i gaśnie bo zawór się zacina i
w pewnych momentach zamiast prawidłowego ciśnienia ma za niskie albo za
wysokie.Serwisanci potwierdzili że to typowa przypadłość tych pomp z
systemu denso bo np. astra z tym samym silnikiem ma układ wtryskowy
bosch i tam takie cuda nie występują.Ale naprawa nie będzie taka
szkodliwa dla kieszeni.Okazuje się że od jakiegoś miesiąca opel
wprowadził do sprzedaży same zawory(bez konieczności zakupu całej
pompy).Widocznie często musieli je wymieniać nie tylko w Polsce.Po
wymianie zaworu układ wtryskowy Trzeba skalibrować poprzez nowe nastawy
w ECU.Koszt zaworu to 560zł do tego jego wymiana, wymiana filtra paliwa
oraz wspomniana wcześniej kalibracja.Całość powinna zamknąć się w
1000zł.Na zaworek trzeba czekać 5 dni roboczych bo nie ma go w
centralnym magazynie w Polsce i przyjedzie z Niemiec.Serwisanci nie
wiedzą czy nowy zawór został konstrukcyjnie poprawiony i czy nie będzie
siadał tak szybko jak ten oryginalny.Ale na tą część jest dwa lata
gwarancji tak że jak nawali w tym okresie to wymienią go na nowy.
W przyszłym tygodniu będę go wymieniał to dam znać jakie efekty.

pożyjemy zobaczymy
pozdrawiam!
Data: Wto Paź 16, 2007 17:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 2683

Zobacz cały wątek

Cytat: 10 Sty 2009 18:14
Opel Omega 2.0DTI sposób na zapowietrzającą się pompę VP44
Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy z porannym odpalaniem. Po długich zmaganiach okazało się, że źródła przecieku powietrza były dwa : podkładka miedziana pod śrubą na pompie (po stronie wałka)- odpowiedzialna za problemy z rozruchem mimo ręcznej pompki i zaworu zwrotnego przy zbiorniku, oraz złącze węża gumowego wewnątrz baku powodujące szarpnięcia i zapowietrzanie w czasie pracy silnika.
Po demontażu smoka zdecydowałem się na radykalne rozwiązanie, które jednocześnie eliminuje błąd konstrukcyjny układu zasilania tych pomp w Oplu. Zamontowałem wewnętrzną pompę elektryczną od benzynowej Vectry B, która pasuje "plug and play" w miejsce smoka. W pokrywie zbiornika wystarczy podpiąć do złącza przewody pompy, wiązka tyłu nadwozia jest w benzynie i dieslu identyczna i zawiera przewody zasilania pompy. Zasilanie podałem po bezpieczniku od ABS (+12 po stacyjce). Nie jest to może optymalne rozwiązanie, ale doraźnie działa. Pod maską zainstalowałem dwa trójniki połączone zaworem jednokierunkowym, łączącym dopływ paliwa przed filtrem z przewodem powrotnym. Zawór jednokierunkowy działa jak regulator ciśnienia i utrzymuje minimalne nadciśnienie w układzie, zapobiegając przenikaniu powietrza. Poza tym w razie potrzeby odpowietrzenia pompy wystarczy zacisnąć przewód łącznika, co powoduje podanie na pompę ciśnienia 0,3MPa, co skutecznie zastępuje serwisową pompę do odpowietrzania. Poza tym wtedy ujawniają się wszelkie nieszczelności w układzie (łatwiej zauważyć wyciek niż zaciąganie powietrza). Rozwiązanie jak dotąd sprawdza się rewelacyjnie.


Z tym, że u nich często są problemy z zapowietrzaniem, u nas (u mnie) nie występują. mimo tego rozważę dołożenie takiej pompki, ale to dopiero jak będzie cieplej na grzebanie przy aucie.

2) naprawa samego sterownika to wymiana 1 tranzystora, który kosztuje 2-3zł. TheAnt może byś rozkminił jaki to tranzystor ? podobno IRLR2905 albo IRFZ44
Data: Sro 21 Sty, 2009 12:33
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 3697

Zobacz cały wątek

zakład mechaniki pojazdowej AUTO-DIESEL Janusz Świerżewski naprawa i obsługa silników wysokoprężnych wszystkich marek Specjalność regulacja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy (052) 345 22 39
Data: Wto Lip 11, 2006 11:01
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 349

Zobacz cały wątek

witam zajmuje sie naprawa pomp wtryskowych sluze pomoca -w miare mej wiedzy!!
Data: Nie Wrz 16, 2007 17:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1237
Wyświetleń 15334

Zobacz cały wątek

brat ma mk3 1.9 TD, cieknie mu z pompy wtryskowej, wie ktos moze gdzie na podkarpaciu sie zajmuja naprawa pomp? prosze o telefony adresy i przykladowe ceny jak ktos mial z tym doczynienia pozdrawiam
Data: Pią Maj 02, 2008 07:14
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 175

Zobacz cały wątek

nie chce zle wrozyc ale wg mnie walnela CI pompa wtryskowa lub sterownik a w najgorszym wypadku oba te elemeny. Sterownik jest umocowany w czesci pompy. Niestety jest to kosztowna zabawa a wiem jak bardzo poniewaz sam przerobilem temat 2 tygodnie temu ( po negocjacjach i pertraktacjach rabatach itp wyszlo mi 3700zł ) Walnela mi pompa wtryskowa i sterownik.
Z wyciaganiem silnika ktos CI glupot naopowiadal poniewaz nie jest to konieczne aby wyjac pompe. W zbiorniku jest normalnie pompa paliwa ktora pompuje paliwko do pompy wtryskowej. Mi tez od tak podczas jazdy zgasl samochod i juz nie odpalil.
Tradycyjny specjalista od disla CI tego nie naprawi o ile moje domniemania sa poprawne ponieac to skomplikowana pompa ( oryginalna kosztuje 18000zł szokkkkkk a zamiennik 7500zl) Aby taki temat ruszyc specjalista musi posiadac stol probierczy ( chyba nazyw nie pomylilem) a taki stolik to ogromny koszt stad malo kto go ma. W PL podobno jest tylko 4 miejsca gdzie to naprawiaja. Taka pompa to pompa promieniowa VP i jest bardzo trudna do naprawy. Stad wiekszosc mechanikow od disli i pomp nie chca sie tego podejmowac. MOzna kupic uzywke w granicach 1500 do 2000 ale nigdy nie ma pewnosci czy kupujesz sprawna i czy odpowiedni model a jest ich podobno 3. Ja sie zdecydowalem na wymiane zniszczonych elementow na nowe i uwazam ze najlepiej wybralem, przeliczylem wszystkie opcje uzywka, naprawa, wymiana nawet silnika wchodzila w gre. Problem w tym ze nawet jesli kupisz sprawna pompe i dobry model to wymiana jej jest skomplikowana dodatkowo trzeba pozniej w serwisie zgrac sterownik z pompa aby wspolpracowaly i odblokowac sterownik. Wyzsza szkola jazdy. Sam dalem samochod w 2 miejsca gdzie niby sie super znali na dislach ale jak zobaczyli jaka to pompa to od razu mowili ze nie dadza rady naprawic. Ja swoja zrobilem w wawce na sokratesa w centrum napraw disla. Naprawde znaja sie na temacie choc sa wg mnie drodzy ale przynajmniej wiedza co robia i nie grzebia na czuja. Zanim CI spacjalista nie potwierdzi ze to uszkodzona pompa wtryskowa nie zgadzaj sie na jej wyjmowanie poniewaz to spore koszty i trzeba miec pewnosc ze to wlasnie to jest uszkodzone. Po cichu zycze zeby to nie byla pompa wtryskowa bo wiem jak to boli. Dodam ze dostalem gwarancje na rok bez limitu KM i teraz po sporych kosztach ciesze sie almerka powrotnie:)
Jak wali pompa wryskowa to wlasnie tak jest jak pisales. Ładnie kreci wszystko dziala brak wyskakujacych bledow tylko nie odpala.
U mnie prawdopodonie zawinil mechanik ktory wymienial mi filtr paliwa i zapowietrzyl uklad.
Powiedz czy w ostatnim czasie nie musiales dlusej krecic zanim odpalil z rana? okolo 2-3 sek ???? to jest 1 objaw gdy pompe trafia szlak. Paliwko odplywa od pompy i potrzeba kilku sekund az pompa paliwa napompuje je. Przez te kilka sek pompa wtryskowa chodzi na sucho i sie zaciera. U mnie mechanior do ktorego juz nie jezdze nie zalal do konca filtra paliwa a pozniej krecil z 10 min zanim odpalil mimo napompowania pompka na filtrze i wtedy prawdopodobnie uszkodzil pompe. Od tamtej wymiany dlugo krecilem zanim odpalilem i w efekcie dorobilem do konca pompe trakim odpalaniem.
Data: Pon 30 Lip, 2007 23:06
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 25
Wyświetleń 1456

Zobacz cały wątek

Aparatura Paliwowa - Diesla "KULCZYK"
Krzywa 17
89-500 Tuchola
tel.0523348937

Naprawa i regeneracja pomp wtryskowych.
Data: Czw Sty 08, 2009 13:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 8347

Zobacz cały wątek

jak dobrze pamiętam patrząc od koła pasowego pierwszy jest simmering zabezpieczony zegerem( simmering jest z normy calowej[norma przy pompach wspomagania] przez co łatwiej dostać je w dobrych sklepach motoryzacyjnych[ ja kupuję w FOTA] niż w sklepach hydrauliki siłowej, praktycznie wszystkie simmeringi są ciśnieniowe-siedzę trochę w hydraulice siłowej-zrobiliśmy z tatą kupę pomp zębatych, kilka tłoczkowych i łopatkowych[ wspomaganie VW i OPEL-ta sama pompa tylko inne koło pasowe-, RENAULT, VOLVO FL6-jak dobrze pamiętam],numery łożyska i simmeringu mogę podać po świętach jak rozbiorę następną pompę( mk2 GTi), potem jest łożysko. co do wyjęcia zabezpieczenia tylnej pokrywy pompy-w korpusie pompy jest otwór przez który szpikulcem lub cienkim gwoździem wypchniemy zabezpieczenie, w tylnej pokrywie znajduje się łożysko igiełkowe z którym nie da się nic zrobić
wałek wirnika wybija się od strony tylnej pokrywy w kierunku koła pasowego
sama regeneracja pompy polega na
1. szlifowaniu tylej pokrywy(strona wewnętrzna pompy) do równej powierzchni
2. szlifowaniu przedniej powierzchni(wkładka ta na dnie pompy)- po wyjęciu kołeczków do równej powierzchni
3, pomiarze łopatek i oszacowaniu ile można przeszlifować bęben wirnika-ta część w której osadzone są łopatki(obie strony bębna na gładko+ to aby uzyskać odpowiedni luz-te wartości tato trzyma w tajemnicy)
zawór bezpieczeństwa pompy:
znajduje się pod wykręcalnym króćcem wylotowym pompy- naprawa polega na oględzinach tłoczka pompy i ewentualnym jego polerowaniu w przypadku wystąpienia zadziorów na jego powierzchni
dodam tylko, że koszt simmeringa to ok 15-20 zł, koszt łożyska dobrej klasy to 10-15 zł, dochodzi do tego koszt o-ringu pokrywy tylnej-max 2 zł-postaram się tez podać jego wymiar
co do oleju stosowanego w układzie wspomagania to są to albo zielony FEBI albo czerwony do przekładni automatycznych ATF spełniający wymagania(specyfikację) DEXTRON II-i jak już się naczytałem należy stosować płyn koloru takiego jaki był poprzednio-ponoć jest to związane z rodzajem zastosowanych gum w układzie wspomagania-nie gra to roli przy samej pompie(olej zielony czy czerwony-oba odpowiednie dla pomp łopatkowych), ale w reszcie układu wspomagania- ponoć różne gumy dla różnych płynów-ja po prostu kupuję gumy olejoodporne i to wystarcza(kolega zalał ostatnio z braku laku olej hydrauliczny BOXOL-ale to było awaryjnie bo i i tak będe mu robił pompę)
zasadniczo szlifowanie pokryw powinno być przeprowadzane na tzw magnesówce choć można to robić ręcznie na płycie szklanej proszkiem szlifierskim(polerskim) wymieszanym z olejem, ale szlifowanie bębna wirnika(jest on stalowy) tylko na magnesówce( ciężko szlifować stal na płycie szklanej) po dokładnym pomiarze łopatek
często stosuje się też odwrócenie łopatek w stosunku do pierwotnego ułożenia-powoduje to pracę łopatek mniej wytartą częścią w bębnie wirnika przez co uzyskujemy mniejszy luz między łopatkami, a bębnem wirnika przez co zmniejszamy jeszcze przecieki wewnętrzne w pompie, a więc poprawiamy wydajność pompy
sporo tu napisałem-może nawet za sporo(za dużo się nauczycie- mój chleb) ale potraktujcie to jako prezent wielkanocny
dodam jeszcze tylko tyle, że poza dostępem do owej magnesówki potrzebne są jeszcze dokładne przyrządy pomiarowe gdyż luzy konieczne do prawidłowej pracy pompy mierzalne są w setnych milimetra-tak już jest w pompach wyporowych-ale te granice luzu zna mój tato i ich nie poda póki robimy te pompy
jeśli się w czymś pomyliłem dokonam edycji postu po rozbiórce następnej pompy po świętach-wszystko piszę z pamięci
temat odświerzyłem bo przypadkiem na niego trafiłem, a trochę w temacie wiem
Data: Nie Kwi 08, 2007 22:26
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 45
Wyświetleń 14071

Zobacz cały wątek

To starter schudłeś, finansowo . Zasiąść ponownie za sterami gwiazdy bezcenne .
Więc to prawda, że naprawa pomp Lukasa nie należy do najtańszych.
Data: 2008-03-26, 20:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 1342